Op internet uitgezocht: Siemens sk 25210 (U801381) EUR 313,65 Indesit BAAN 10 (7812073) EUR 329,- en op 6 jul 2006 besteld. er werd me gezegd dat ik binnen 5 werk dagen een telefoontje zou krijgen voor een afspraak om te bezorgen (van 24 uurs levering was dus geen sprake hoewel alles in voorraad was volgens de website). Dat gebeurde niet. Ik kreeg na ca. 5 werkdagen een acceptgiro om een deel vooruit te betalen. Waarom? Ben ik zogenaamd niet kredietwaardig? Ik stond in ieder geval niet meer in het klantenbestand, heb wel lang geleden een afwasmachine bij u gekocht. Als dat nou meteen gezegd zou worden dat ik een aanbetaling zou moeten/kunnnen doen, dan had dat tijd gescheeld en had ik meteen electronisch kunnen overschrijven. Die acceptgiro bevatte niet eens een overzicht van wat ik besteld had! Ik keek ook daarom eerst of ie wel echt was en heb de gegevens (gironummer etc.) gecontroleerd, want het leek wel of het Neckermann logo bv. op deze acceptgiro slecht gecopieerd was! Ik belde bij mijn bestelling ook speciaal op om te vragen hoe het zat met terugname v.d. oude apparaten, koelkast & afwasmachine (op de website kon ik het toen niet vinden, pas na lang zoeken recent gevonden alleen bij de algemene voorwaarden, erg onoverzichtelijk). Dat was geen probleem. Toen belde ik een aantal dagen nadat het geld was overgeschreven weer eens om te vragen hoe en wat, want ik had nog steeds niets gehoord. Er werd gewacht op de afwasmachine, die was niet in voorraad (wel toen ik bestelde!), en het was waarschijnlijk handiger alles ineens af te leveren. Dat vond ik ook, dus dan wacht ik wel, zei ik. Op 21 juli 2006 ben ik eindelijk gebeld voor een afspraak om de apparaten af te leveren, dat werd dan 31 juli 2006. Op 31 juli (25 dagen i.p.v. 24 uur) werd alleen de afwasmachine afgeleverd... De vervoerders deden heel moeilijk over terugnemen van de oude afwasmachine, ze deden alsof ze er nog nooit van gehoord hadden. Toen belde ik Neckermann om te vragen hoe het zit met de koelkast. Schijnbaar stond de koelkast op de foutenlijst o.i.d. (beschadigd aangekomen) maar er was geen nieuwe besteld voor me! Da's lekker handig, alle moeite die jullie deden om alles in een keer af te leveren is dus voor niets geweest. En ik moet weer een dag thuis zijn om de spullen in ontvangst te nemen. Maar goed, de koelkast zou de volgende dag geleverd worden. Toen keek ik op de factuur van de afwasmachine. Daarop stond de prijs van EUR 369,- terwijl op de website duidelijk stond van EUR 369,- voor EUR 313,65. Ik belde nog maar eens en er werd nog even moeilijk over gedaan, er stond geen U801381 op mijn bon, maar 0801381. Betekent dat dat mensen die via de katalogus bestellen (wat ik dus niet deed, ik heb er niet eens een) niet voor deze prijs in aanmerking komen? Vreemd, de dame aan de telefoon vroeg mij nl. expliciet of ik die aanbieding van internet had (en dat was inderdaad zo). Op 31 augustus werd de koelkast afgeleverd. En weer een probleem. De vervoerders wilden de oude koelkast niet mee terugnemen. Op uw website, na lang zoeken, vond ik bij de algemene voorwaarden (waarom staan die soort dingen niet vermeld, om met een link, op de webpagina's waar je de apparaten uitzoekt?): > Let daarbij wel op de volgende spelregels: spelregels? Dit is geen spelletje. > * Je oude apparaat dient compleet, schoon, leeg en transportgereed te zijn Er zat een miniscuul laagje ijs in het vriesgedeelte van mijn koelkast. Ik kon dat zo wegvegen, deed dat ook, maar nee, de voerders namen hem niet mee. Wat is dat nou voor onzin? Ze zeiden toen dat ik Neckermann maar moest bellen voor het ophalen, of de gemeente (die heeft dat uitbesteed, dat kost me EUR 45 extra om op te halen, ik kan dat apparaat zelf niet wegbrengen). Ik belde vandaag Neckermann op en er werd me verteld dat de vervoerders apparaten kunnen weigeren als er maar een druppel water in staat vanwege eventuele beschadigingen van nieuwe spullen die vervoerd worden. Oh ja? En de regen waardoor ze liepen dan? Dat geeft veel meer water. Dit is complete onzin! Dat van die druppel water staat NIET op de website, en toen ik er expres voor belde bij mijn bestelling, werd me dat niet verteld. En onder SCHOON versta ik niet dat er absoluut geen miniscuul laagje ijs of druppel water in mag zitten. En dat vervoerders gewoon weigeren hem mee te nemen als ik hem ter plekke binnen een minuut van eventuele druppels ontdoe is absurd, nee zelfs hufterig. Verder, wat verwachten jullie eigelijk dat men doet men spullen in de vriezer? Alles maar laten ontdooien of bij de buren in de vriezer leggen? Zelfs al zou een koelkast veel ijs in het vriesgedeelte hebben, dat ontdooit niet binnen 12 uur (als het deurtje dichtblijft). Hoe je het ook wendt of keert, dit zijn allemaal kulredenaties van u en de vervoerders. Die vervoerders wilden per se die koelkast niet meenemen, ijsvrij of niet. De vervoerders moeten maar zorgen voor dat er met nieuwe spullen niets gebeurd ondanks eventueel water, dat kan eenvoudig, b.v. 2e bodem met gaatjes. Jullie en/of de voerders doen dit waarschijnlijk expres, jullie schuiven het probleem lekker af op diegene die bestellen omdat dat jullie moeite kost, met onzinnig stricte redenen (vgl. de 'druppels' met effect van regen die op de apparten komen als ze terug naar de vrachtwagen gaan). Met de afwasmachine bleek al dat de vervoerders proberen de boot af te houden en niets mee willen nemen, bij de koelkast werd het 'spelletje' (en nu kunnen we wel van spel praten) om niets mee terug te hoeven nemen duidelijk. De vervoerders logen ook dat Neckermann het een volgende keer zou ophalen als ik een afspraak zou maken. En dan nog wat, diegene die ik aan de telefoon had zei dus dat ik de gemeente maar moest bellen, want "de vervoerders komen hem niet ophalen". Wat is dat nou weer voor onzin, de vervoerders werken voor jullie, dan regelen jullie maar wat. Als jullie prijzen te laag zijn om nog behoorlijke dienstverlening te leveren, verhoog dan gewoon de prijzen en vermeld dat en lever die dienst. Ik had al bij Neckermann besteld i.p.v. een onbekend ander bedrijf dat nog iets goedkoper kon leveren, omdat ik dat andere bedrijf niet kende en dacht 'Bij Neckermann zit het wel goed', dan maar iets duurder. Ik kwam bedrogen uit. Gezien de enorm knullige gang van zaken bij mijn bestelling, en de reactie aan de telefoon op het probleem van de niet meegenomen oude koelkast, neem ik aan dat jullie hiermee verder niets doen, en zal ik o.a. het volgende doen: - Ik bestel nooit of te nimmer meer iets bij Neckermann. - Ik raad iedereen die ik ken (en ook mensen die ik niet ken) af om wat bij Neckermann te bestellen. - publicatie op mijn website van deze email. W. Scholten, Leimuiden. geschreven 2 aug 2006, verzonden 3 aug 2006.