Kroes/Smit-kroes (VVD aso) of hoe ze op dit moment ook heet: Noordhollands dagblad - 19-10-2003
Korte analyse van het volgende citaat:
"Volgens Kroes heerst er een dubbelmoraal in Nederland. Aan de ene kant beseft iedereen dat luchtvaart zeer belangrijk is voor dit land. Maar aan de andere kant beïnvloeden emoties de discussie over geluidsoverlast in zo'n mate dat deze discussie niet langer realistisch is".
1. De luchtvaart is niet belangrijk voor de economie, max 2% BNP en met vervangend vervoer mbv trein vanaf andere luchthavens is dit nog veel minder. Verder vergeet ze voor het gemak maar weer dat de economische winst ten koste van de mensen in de omgeving die herrie ondervinden wordt gemaakt. Als je dit meeberekent is het economisch belang m.i. bijna nul of zelfs negatief.
2. Emoties beïnvloeden het debat? Nee, juist helemaal niet (tenminste, niet vanaf de klagende zijde, maar juist wel vanaf de luchtvaart zijde die zij vertegenwoordigt, die doen continu emotionele uitspraken). Fabeltjes over het economisch belang beïnvloeden ook het debat (alweer afkomstig van de luchtvaart zijde). Of je nu naar de emoties kijkt of niet: Feit is dat geen enkel ander 'bedrijf' de overlast vergelijkbaar met Schiphol mag veroorzaken. Juist rationeel kijkend is het dus onacceptabel wat er plaatsvindt: Schiphol zou schadevergoedingen moeten betalen en alleen tussen 9 uur 's ochtends en 18 uur 's avonds mogen opereren. Dat is wat een rationeel debat zou opleveren.
ad 2. Als dat economisch belang zo groot zou zijn, zou iedereen die overlast ondervindt door Schiphol, een behoorlijke schadevergoeding kunnen krijgen! (en niet alleen kunnen krijgen, dan zou dat ook gedaan worden als men enigszins fatsoen in V&W en de luchtvaart bedrijven had. Dit fatsoen is echter geheel afwezig overal in V&W en vooral Schiphol zelf zoals mijn bevindingen laten zien).
Asociaal gedrag van deze Kroes blijkt bij Comissie over de Betuwelijn (Kosten ramingen e.d., nee hoeven we de 2e kamer niet over in te lichten). Verder is er een onderzoek gaande naar Kroes' ivm een aanstelling voor mededinging (EC). Niet verwonderlijk gezien de acties van dit figuur. Of de beweringen waar zijn maakt eigenlijk niet veel uit, want je kunt haar gewoon naar haar uitspraken, en gedrag als minister, beoordelen. Dan zie ik genoeg feiten om haar aan te pakken. Of Kroes wel of niet heeft gelogen over andere zaken maakt niet veel uit, over dat economische belang liegt ze weldegelijk, en stelt ze zich uitermate asociaal en aan de kant van de luchtvaart bedrijven op. Ten duidelijkste is ze dus niet geschikt voor de post 'mededinging'. Als je nog meer op internet rondkijkt dan schrik ik van wat deze Kroes allemaal heeft uitgehaald. kijk b.v. eens op www.klokkenluideronline.nl (ook voor Jorritsma!)
Jorritsma (VVD aso): Heeft zich met het er op het laatst doorjagen van uitbreidings maatregelen van Schiphol, voorbereid op veel geld verdienen in het bedrijfsleven. Onlangs (ca. 24 sep 2004) verscheen ze in een TV programma waarin ze het belang van bossen verkondigde, plaatsen waar je rust hebt of tot rust kan komen. Welja zeg, eerst als minister mensen overlast bezorgen door een asociale overlast gevende bedrijfstak ruimte tot groei te geven (nog meer overlast, en dan nonsens beweringen geven als 'dit moet er voor zorgen dat er minder overlast onstaat'. Nee dus), en dan jaren later dit. Schiet nou toch op mens, verwijn van de buis. En dan vergeet ik bijna dat Jorritsma een bouwbedrijf (gedeeltelijk) bezit, en dit tijdens haar ministerschap in een of andere constructie plaatste z.d.d. ze er geen invloed op kon hebben tijdens dat ministerschap. Alsof dat betekent dat je een bedrijf niet kunt bevoordelen (met informatie b.v.) en er na het ministerschap van profiteren (bedrijf gegroeid b.v.)! Dit lijkt me een geval van 'Ik kan hem niet zien, dus hij kan mij niet zien', of nog erger misschien wel 'Hij kan mij niet zien, dus ik kan hem niet zien'. Stompzinnigheid van ongekende grootte. Waarom hiermee is ingestemd door de 2e kamer is me een raadsel.
Zie eens dit persbericht waaruit maar een ding te concluderen is: Verpleegster Jorritsma is geestelijk gestoord.
Trieneke Netelenbos (PvdA aso): Idem. Trieneke vond het ook niet nodig dat de 2e Kamer werd ingelicht over kostenoverschrijdingen van Betuwelijn. Hoe wonderbaarlijk toch, dat soort gedrag had ik nou echt niet van haar verwacht. Trientje maakte het de enige wetenschapper die het geluidsprobleem bekijkt, het werken onmogelijk, en maakt zowat onbegrensde groei van Schiphol mogelijk.
Samenvattend: Deze ministers zijn alleen bezig geweest zichzelf belangrijker te maken met de instelling 'V&W wordt belangrijker als Schiphol groeit, dat geeft mij ook meer status'. Het tegengestelde is voor mij waar, en in de toekomst zullen generaties hun acties kunnen evalueren en hen ongetwijfeld in de "bekende aso's" categorie plaatsen. [ met het onderzoek naar kosten van de Betuwe lijn e.d. is dit al begonnen, veel eerder dan ik had verwacht. Zullen ze echt aangepakt worden? Waarschijnlijk niet. [ En nu (2005) is duidelijk dat er inderdaad niets gebeurt...] ]
De huidige staatsecretaris Schultz (alweer uit de aso-partij VVD) lijkt hard op weg even geschift bezig te zijn, met opmerkingen zoals over de vele meerdere geluidsklachten "men moet nog aan de nieuwe manier van vliegen wennen" (dit schreef ik midden 2003, intussen, eind 2005, is mijn inschatting keer op keer bevestigd). Nee dame, als je om 5 uur wakker gemaakt wordt of de hele dag herrie aan je hoofd hebt, dat is geen kwestie van wennen. In 2003 kreeg ik ook een overzicht van de Cleveringaredes (R.U. Leiden). En wat zag ik : Mw. Schultz van Haegen, "Geen dag zonder risico's". Tja, dat zegt genoeg lijkt me. Dat is een titel van iemand die niets interessants heeft te zeggen, maar een blufverhaal ophoest. Die mentaliteit is sindsdien telkens bevestigd... In een recentere "Leidraad" stond een verhaaltje over haar waarin ze het zo nodig vond te vertellen dat ze een "wetenschappelijke opleiding" gevolgd had. Dame, noem dat maar niet want gezien je uitspraken weet je niet eens wat wetenschap inhoudt. Verder vertelt ze meteen dat ze (net als bekende andere aso's zoals Cerfontaine overigens) veel belang hecht aan 'netwerken' (oftewel, in echt nederlands 'lulkoeken en vriendjes politiek voorbereiden en bedrijven')
Alumnus demens: scan van Leidraad, November 2004, p.19
Email naar Leidraad redactie: Leidraad: Alumnus demens email (lang geduurd, eindelijk verstuurd).
Mijn uiteindelijke conclusie over V&W is dat dit aan de top een corrupte organisatie is van mensen die elkaar helpen danwel als vriendendienst, danwel voor financiele beloning van bedrijven, of toekomstige beloning met 'commissariaten' bij zulke bedrijven. Hoe kun je anders de beslissingen bij V&W beoordelen? Bij de affaire met de bouwbedrijven is zulke corruptie in andere delen van V&W al aangetoond...
Verder zouden de ministers/staatsecretarissen een psychologisch onderzoek moeten ondergaan om dit soort egoistische/asociale figuren te weren (mogelijk zou dan niemand uit de aso-partij VVD meer minister kunnen worden). Feitelijk hoeft dit niet eens, gewoon oude uitspraken analyseren en je ziet meteen wat voor vlees je in de kuip hebt. Ik zie dat b.v. meteen en een echte psychologische analist zal in detail kunnen zeggen wat voor persoon iemand is en waar ie op uit is.
Last modified: Wed Feb 11 01:55:27 CET 2009