[ N.B. deze tekst is gepubliceerd in september 2006 ]
Samenvatting 2003-2006:
Deel 1: Wat is er gebeurd: vlieghinder opgericht, de voorzitter daarvan heeft het volgende gedaan:
Samengevat: Hij heeft zich *exact* zo als Cerfontaine gedragen.
In het algemeen, niet alleen door Bijvoet, worden kritische reacties hier in feite geweerd, door de indruk te geven dat 'wij het allemaal wel weten' en door die pedante (maar toch onjuiste!) en neerbuigende reacties. Niet alleen in die reactie op mijn eerste bericht eind 2004, maar ook bij andere is dit duidelijk te zien. Integendeel tot wat iemand hier een tijd geleden zei, dat er behoorlijk gediscussieerd wordt (toen een of andere idioot beweerde dat er hier in NL weinig eten wordt geproduceerd etc., zoek maar op: Amsterdamse Kees), wordt er hier helemaal NIET gediscussieerd. Een uitermate veel voorkomend type reactie is: even iets van een voorgaande reactie aanhalen, er niet echt op ingaan en met je eigen verhaal doorgaan. Dat geldt niet alleen voor die Amsterdamse Kees, maar ook voor anderen en i.h.b. Bijvoet.
Er zijn een paar mensen die behoorlijke (beargumenteerde/beargumenteerbare) reacties plaatsen, en dit zijn ihb 'Gerard' en dhr Aalegeiz. Er zijn wel af en toe enkele andere nuttige reacties, maar het merendeel is 'fluff'.
Ik zou dhr Aalegeiz en de meeste anderen wel aanraden eens op usenet (nieuwsgroepen) of websites zoals slashdot.org or heise.de te kijken/reageren om zo de 'trollen' te kunnen herkennen. Vaak wordt er serieus op die figuren ingegaan terwijl dat zinloos is. Voorbeelden zijn b.v. 'B' en andere idioten van een luchtvaartopleidings school en 'Amsterdamse Kees' die een kulverhaaltje ophangt, niet ingaat op de argumenten van een ander, dan weer verder gaat met nog andere absurdere brabbelverhalen zoals dat economie professoren niet zouden durven beweren dat Schiphol economisch niet belangrijk is. Alsof die Kees, die niets van economie en feiten weet zoals blijkt uit zijn eigen verhaal, wel in staat zou zijn te bepalen wat al dan niet interessant danwel belangrijk is om te onderzoeken in de economie en dat men daarom niet onderzoekt of Schiphol wel/niet economisch belangrijk is! Een lachertje op allerlei niveaus.
E-post: ga naar deze pagina
Last modified: Tue Feb 10 03:10:07 CET 2009