Schiphol oftwel Shithol: luchtverkeersleiding LVNL
LVNL (luchtverkeersleiding)
Hier een verhaal wat me allemaal verteld is. Veel dingen kloppen niet met wat ik ervaar, en dan de krante artikelen... (zie Leugens and manipulerende uitspraken van LVNL en Schiphol)
Feiten:
- Schiphol is een motortje van de economie, niet groot, wel luidruchtig, en zeer inefficient, die alleen de persoonlijke economieen van de gezinnen van de LVNL en Schiphol bazen goed aandrijft.
- Schiphol/LVNL: De nationale schande voor alle rationeel denkende
nederlanders.
- Schiphol & LVNL: de meest asociale 'bedrijven' die ik ooit gezien heb. (op echte oplichtende bedrijven na, zoals al die grote bouwbedrijven).
- Schiphol & LVNL: doen regelmatig (zeker sinds 1998) manipulerende uitspraken. Niet alleen dat, de LVNL (voorlichtster) vertelt mij onzin over uitvliegroutes.
- LVNL's niet reageren duurt al vanaf begin juli 2003, tot midden juli 2004, toen ik eindelijk de voorlichtser na zelf maar weer eens te hebben gebeld, te pakken kreeg.
Overzicht van gebeurtenissen:
- donderdag 6 juli 2003: LVNL gebeld over systematische afwijkingen.
- vrijdag 7 juli 2003: Door mevr. Wenting (LVNL voorlichtster) teruggebeld. Ze verteldde o.a. dat uitvliegroutes van de Kaagbaan onveranderd zijn sinds 1996. Ik zou de volgende week 's ochtends teruggebeld worden over mijn expliciete waarnemingen.
- woensdag middag, 19 juli 2003: Zag op mijn telefoon dat iemand gebeld had met onbekend nummer. Bleek bij terugbellen de LVNL te zijn (misschien die voorlichtster, maar misschien ook een telefoniste zoals later gebeurde). De voorlichster was in gesprek o.i.d., en belde niet terug.
- Meerdere keren gebeld om ze te herinneren aan de waarnemingen die bekeken zouden worden. Ben niet teruggebeld.
- 14 okt 2003: Artikel in NRC waarin LVNL/Schiphol toegeeft expres niet optimale routes te vliegen om handhavingspunten te ontwijken. Dit artikel zag ik pas midden november.
- 1 november 2003: Ik stuur een email aan de LVNL waarin ik concludeer dat zij verantwoordelijk zijn voor de herrie.
- Midden november het NRC artikel gezien nadat ik daarop gewezen werd. Aha, als dat klopt had ik gelijk dat die systematische afwijkingen (want systematisch zijn ze in ieder geval) expres veroorzaakt of gebruikt worden, en ben dus door de LVNL belogen. Verder blijkt later dat het nieuwe stelsel met minder handhavinspunten 20 februari 2003 is ingegaan, dat komt dus precies overeen met mijn ervaring dat de herrie maart 2003 begon. De LVNL had moeten weten dat dat voor Leimuiden van invloed is (2 nieuwe handhavings punten liggen precies op de optimale Kaagbaan uitvlieg routes), nee, laat ik dat anders zeggen: Dat wist de LVNL en ze doen gewoon of ze gek zijn.
- 2 december 2003: ik stuur nog een email aan de LVNL, waarin ook het artikel in NRC van 14 okt 2003 aan de orde komt.
- 10 dec. 2003: De LVNL is/wordt beboet voor overschrijdingen van geluidsmaxima op 3 punten. Mogelijk nog 3 andere punten.
- 19 december 2003: Een telefoniste van de LVNL belde me dat ik in januari gebeld zou worden door de LVNL, en dat ik 'als eerste aan de beurt zou komen'.
- Zaterdag 7 Feb 2004: Ben nog steeds niet teruggebeld en stuur voor de lol de LVNL nog maar eens een email. Als ik als eerste aan de beurt was, betekent dat dat ze maar 1/40 deeltijd voorlichting doet o.i.d? Logisch dat het zo lang duurt.
- vrijdag 13 feb 2004: Dezelfde telefoniste vertelde dat de voorlichster mij deze dag wilde bellen, maar niet kon vanwege ziekte.
- Donderdag 26 feb. 2004: Nog niets gehoord. Zeven en een halve maand van niet reageren. Is dit een record dat in het 'guinnes record boek' kan?
- Juli 2004: Weer eens gebeld en de voorlichtser (na 1 jaar!) aan de telefoon gekregen, die heeft wat uitgezocht over distributie van vluchten vanaf de Kaagbaan. De specifieke afwijkingen die ik in 2003 doorgaf zijn niet uitgezocht.
LVNL air traffic controller, it isn't a job, it's a crime
Overigens is er al een tijd een reclame van de LVNL op TV:
Eerst wat plaatjes van schilderijen, dan een overvliegend vliegtuig "by Sanne van Vliet"
met commentaar:
air traffic contoller
It itsn't a Job.
It's an art.
Heeft de LVNL zoveel vacatures die ze niet kan vullen anders dan door reclame op TV te maken? Heeft de LVNL zoveel producten te verkopen? Niets van dat alles, dit is propaganda (ik heb hier een klacht over ingediend bij de reclame code commissie, op grond van artikelen 2,7,10). Er is sinds 2003 een propaganda offensief van meerdere kanten bezig door de luchtvaart sector. Ik zal hier nog wat meer over schrijven...
Overigens laat die LVNL reclame precies zien wat ik (en anderen) uit ervaring weten: dat de LVNL mensen zichzelf uniek en geweldig belangrijk vinden.
Naar de index
Last modified: Tue Feb 10 05:19:10 CET 2009